На компаниите от ИКТ сектора се предлага преглед на управлението на дигиталните иновации – Digital Innovation Quotient
Иновативни стартъпи от сферите на високите технологии и биотехнологиите, услугите и производството, както и утвърдени пазарни лидери от всички икономически сектори са сред първите регистрирали се кандидати в тазгодишното издание на Конкурса „Иновативно предприятие на годината“. В инициативата могат да участват активни български фирми, които имат успешно разработена и внедрена иновация през последните три години. Всички участници имат възможност и да се възползват от безплатна оценка на иновационния мениджмънт по методологията IMP³rove, одобрена от Европейската комисия. Кандидатстването се осъществява по електронен път до 23:45 часа на 15 октомври 2019 г.
Конкурсът „Иновативно предприятие на годината“ вече е подкрепил близо 100 компании, които са получили признание за своите върхови постижения, въздействието и ефективността на авангардните си иновации. И тази година кандидатите могат да изберат измежду 8 категории, в които да представят своите постижения. Традиционно наградите се връчват лично от Президента на РБългария по време на Националния иновационен форум през декември. Отличените фирми в Конкурса получават правото да използват марката на Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ за „Високи постижения в иновациите“ – Excellence in Innovation.
Всички кандидати имат възможност да се възползват и от безплатна оценка на иновационния мениджмънт по методологията IMP³rove , инициирана от Европейската комисия в полза на малките и средни предприятия(МСП). На компаниите от ИКТ сектора се предлага и преглед на управлението на дигиталните иновации – Digital Innovation Quotient (DIQ). Фирмите могат да се включат в Конкурса в категорията „Иновационен мениджмънт“, или в международния конкурс на IMP³rove Academy.
Конкурсът „Иновативно предприятие на годината се организира от “Фондация “Приложни изследвания и комуникации”, АРК Консултинг и Еnterprise Europe Network – България, с подкрепата на Генерална дирекция “Вътрешен пазар, промишленост, предприемачество и МСП“ на Европейската комисия, в партньорство със сп. Икономика, онлайн портала Economic, Computer World, Kaldata.bg, списание „Българска наука“ и „Успелите млади българи“.
Инициативата има за цел да популяризира успешните български бизнес модели, основаващи се на иновациите и новите технологии. Кандидатите се оценяват в 8 категории по специална методология от експертна група и от жури, според въздействието на отличените иновации.
Марката на Фондация „Приложни изследвания и комуникации“ за „Високи постижения в иновациите“ – Excellence in Innovation се предоставя на предприятия, които са преминали успешно оценяване от експерти и жури от водещи български организации в рамките на конкурса. Критериите включват високо качество и оригиналност на иновациите, въздействие на националния и световен пазар, върху околната среда и обществото, ефективност на бизнес модела.
За повече информация – уебсайта на конкурса „Иновативно предприятие на годината“.